Update vanuit Port Alfred - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Marlies Falke - WaarBenJij.nu Update vanuit Port Alfred - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Marlies Falke - WaarBenJij.nu

Update vanuit Port Alfred

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

12 Januari 2009 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Even weer een update vanuit Zuid Afrika. Jullie genieten weer van het schaatsweer, wij genieten hier lekker van de zon en de warme temperaturen!

We zijn nu alweer een week thuis na de vakantie en we waren er een beetje zat van om elke keer weer die koffer in- en uit te pakken, dus we zijn dit weekend lekker in Port Alfred gebleven.

We hebben gewoon het gebruikelijke gedaan zoals altijd.. lekker uit eten, genieten van het zonnetje (als er tijd is), lekker stappen in Snorts, film kijken EN (nu kan het weer) Wie is de Mol? kijken.. Geweldig!! Maar er is meer…

De afgelopen week hebben we weer aan het project gewerkt. Het schoonmaken met de kinderen is afgelopen, maar hun zomervakantie is bijna voorbij dus de tijd dringt dat de schooluniformen komen. Het is allemaal heel leuk, fijn en aardig dat Stenden en EISS dit project hebben bedacht, maar het is wel duidelijk dat ze er zelf niet goed over hebben nagedacht! Om voor 20 kinderen heel veel geld in te zamelen in zo’n korte periode, in een economische wereld crisis en rond het einde van het jaar is bijna niet te doen! Heel veel bedrijven stellen aan het begin van het jaar een budget vast, wat ze kunnen besteden aan projecten en goede doelen. Dus als wij eind november aankomen kakken met de vraag of ze ons willen helpen, is al het geld natuurlijk al uitgegeven!

We gingen dus ook wel met een beetje een drama onze vakantie in. Onze supervisor heeft gelukkig ook met z’n eigen ogen kunnen zien dat het niet aan ons ligt, want hij heeft ook nog geprobeerd om sponsoren te vinden. Uiteindelijk hebben we nog 2 sponsoren extra erbij kunnen krijgen. Bij de SuperSpar kunnen we schriften, pennen, potloden e.d. krijgen. En een andere sponsor betaalt alle schoenen. Gelukkig heeft EISS ook nog een extra potje waar veel sponsorgeld inzit dus daar wordt de rest mee betaald. Beetje jammer dat Stenden niet reageert op mails van EISS, of zij ook een deel willen sponsoren.

We zijn ook al een flink eind opgeschoten met ons verslag! Over 2 weken moet die ingeleverd worden en moeten we een presentatie geven over het project, de resultaten en de aanbevelingen. Verder hebben we vandaag bijna alles geregeld voor a.s. vrijdag, want dan is de uitreiking van de schoolspullen. We hebben alle sponsoren, kinderen, directeuren van de basisscholen, EISS en Child Welfare uitgenodigd. We hebben certificaten laten drukken en we hebben een afspraak gemaakt wanneer we de uniformen ophalen en of we op rekening kunnen betalen (lees: wat EISS moet betalen). Woensdag gaan we al het sponsormateriaal ophalen en gaan we shoppen bij de SuperSpar. Donderdag wordt het pakketjes in elkaar knutselen voor de kinderen en vrijdag is dan de uitreiking.

Het is de bedoeling dat de kinderen zich heel speciaal voelen, dus daarom hebben we ook belangrijke mensen uitgenodigd zoals de burgemeester en de krant. We zijn nog in onderhandeling met EISS of die de hapjes en de drankjes weer kunnen verzorgen, maar als alles goed gaat wordt het een TOP-uitreiking! De tijd is zo snel gegaan en eigenlijk vind ik het wel jammer dat het project dan is afgelopen. De kinderen waren elke keer zo enthousiast en hielpen je met alles. Ook al kan je elkaar niet verstaan, je begrijpt elkaar toch op de een of andere manier! Ik heb wel superveel zin in vrijdag en hoop ook echt dat er veel sponsoren, kinderen, ouders en andere genodigden komen.

Helaas dit keer geen foto’s… Volgend weekend gaan we hoogst waarschijnlijk naar CoffeeBay, dit ligt aan de Wildcoast en daar moet een mooie natuur zijn, maar belangrijker… hele mooie stranden!! We moeten ons bruine kleurtje natuurlijk wel bijhouden!

Echt tof dat jullie mijn langdradige verhaal van de vakantie allemaal hebben gelezen!! Blijf die reacties plaatsen hè!!!

Liefs Marlies

Ps: Weten jullie ook dat we niet alleen maar op onze luie reet in de zon zitten ;)

• 12 Januari 2009 - 18:21

Eva:

Howdi dude;)!

vandaag ben ik de eerste die een krabbel mag neerzetten, wat een eer weer;)! leuk om je laatst op msn gesproken te hebben. wat een ontzettend cool filmpje, echt humor jongen...mokkel achter de pc in een scheur:D!

hoe gaat 't verder met je? zin om naar huis te gaan? kan niet wachten om je verhalen te horen en saampjes weer eventjes gezellig te doen!

ga dit weekend naar de vakantiebeurs om informatie te verzamelen, damn...krijg zin in m'n reisje en zal zo blij zijn als ik mijn papiertje in ontvangst mag nemen...nog eventjes doorzetten!

chick, spreek je snel weer (hoop ik)! super leuk dat je zoveel verteld trouwens:D

zoen je gatgabber;)

• 12 Januari 2009 - 20:04

Jorien:

ik zal je verhaal weer uitprinten, had gister alles via msn al meegekregen. vrijdag wordt vast een topdag, jullie zijn zo enthousiast en dat breng je altijd over.
    Dikke kus en tot over een dikke 2 weken!!!!

• 12 Januari 2009 - 20:12

Diel:

Topperrrrrr :-D Weer een leuk verhaal nice nice nice!!! Ga um straks lezen :-) Nu bij Tamarah (van mtro) de groetjes van haar en een dikke dikke dikke kus van mij :-D

Dieltjeeeeee

• 13 Januari 2009 - 09:56

Marleen:

Hey you!

Weer even een berichtje van mij! Goed dat je ff die rust gepakt hebt 't afgelopen weekend, ik zeg...ontspan!
    Wel balen van die sponsoren hoor, echt jammer! Maar het klinkt allemaal geweldig jullie project! Goed je best gedaan makker!
    Ik zit nu ook in de afrondingen...ellende! Zo ook weer aan de bak. Blehhh :( Maar ja 't mot eem!
    Vet leuk dat ik je even had gesproken op msn, was gezellie!
    Chick heel veel succes met je laatste afrondingen en veel plezier voor vrijdag!

(K) Marley

• 13 Januari 2009 - 22:30

Daniël:

Zo, het is wel echt vakantie vieren voor jou he. Beetje op het strand liggen, zuipen, lekker eten enz... Dat zal weer even wennen zijn als je straks terug bent! Dan zul je weer eens iets voor school moeten doen enzo... maargoed, dat kan jij!

Tot snel!

• 19 Januari 2009 - 19:56

K!M:

Hey!
    Volgens mij zit je reis er alweer bijna op! Heel veel plezier daar!
    Xxx